Päätinpä sitten että laitan blogin kilokamppailuni tueksi.

Ensinnäkin pitää opetella tämän blogin "sielunelämä", mutta eiköhän se tästä :)
Varmaankin satoja kiloja olen laihduttanut ja haalinnut ne kaikki aina takaisin.

Noh en ehkä kuin kymmeniä kiloja todellisuudessa laihduttanut, mutta tosi monta kertaa olen laihduttanut ja aina sitten vaan lihonut takaisin.
Lähtöpainoa minulla on ollut 169 cm pituuteni tuon järkyttävän  134 kg verran! Tässä painossa olin vuoden 2009 alussa .

Tästä painosta sain muutamia kiloja karistettua pois yrittämällä syödä järkevämmin eli tuonne 128,5 kiloon, tämä paino mitattuna 12.10.2009
Äitini ystävättären onnistumisesta innostuneen päätin sitten minäkin  aloittaa laihduttamisen.

Olin viikon kevyellä ruokavaliolla jonka jälkeen aloitin VLCD-kuurin. Pussikuuria on takana 3 viikkoa ja puntari näytti tänään 120,9 kg.
En ole ollut pelkillä pusseilla vaan olen syönyt runsaasti kasviksia ja muutaman kerran vähänrasvaista proteiini pitoista ruokaa. esim raejuustoa, tonnikalaa, rasvatonta leikkelettä tms. Runsaasti energiaa ja hiilareita sisältäviä kasviksia sekä hedelmät, perunat ja leivät kokonaan pannassa nyt pussituksen ajan.

Kävin pari viikkoa sitten näyttäytymässä terveydenhoitajallakin, koska VLCD pakkauksissa lukee että näin kuuluu toimia jos aikoo 3 viikkoa pitempää pusseja syödä.
Sovittuna myös aika kuun loppupuolella, käyn sitten virallisella vaakalla punnituksessa ja katsotaan onko vyötäröä kaventunut.